Jag är stolt över priserna

Man pratar väldigt mycket om att vara förebild i olika sammanhang. På jobbet springer vi ofta runt och antar en massa saker om oss själva och omgivningen att ge varandra feedback kan ibland vara svårt och är inte alltid en självklarhet.

För ca 6 månader sedan visste jag en del om mina kollegor, idag vet jag betydligt mera. Att ha kollegor som får priser trodde jag bara förärat dom som jobbade i media och reklambranschen, dvs guldägg och sådant?

Två av mina kollegor har inom drygt 6 månader erhållit priser av vår omvärld och intresseorganisationer.

Li Hedberg – Vd, för vårt lokalkontor i Karlstad har just fått priset årets entreprenör av JCI Sverige. Vi är så glada för att årets entreprenör finns hos oss i Karlstad. Säger som Schyffer sa igårkväll på Cirkus i Stockholm;

Vet du inte vad JCI är för något, då får du gå hem och googla det!

Liselotte Norén – grundare till Mongara AB och seniorkonsult, fick under hösten priset ”Årets förebild” med stöd av en app som kördes av Tillväxtverket och projektet ”Ambassadörer för kvinnors företagande” där Liselotte för övrigt är EU-ambassadör för kvinnors företagande.

Då vi valt att nu jobba tillväxt som tema både internt och mot våra kunder, så vet alla som jobbar med detta att ett av dom viktigaste faktorerna för att lyckas, är ”Talang”. Att få pris är många gånger ett tecken på att folk upplever just detta, att hon/han är en talang.

Det har ett högt värde att få jobba med kollegor som man delar värderingar med, och som man kan vara stolt över. Det som dessa två av mina kollegor gör är inte bara att inspirera andra att göra, utan att också göra själva, det är det som gör skillnad.

3 kommentarer Lägg till

  1. Michael Moorgrove skriver:

    Kul och inspirerande! Ära den som ärs bör är en devis jag alltid kör…Jag vill också faktist tryka på att det är tyå tjejer som ”gör” det, lite så tycker jag. Starka drivande tjejer kan vi aldrig få för mycket av! Kram på er båda!

  2. Maria Kullberg skriver:

    Stort grattis, Li!
    Det var du väl värd!!!
    /Maria

Kommentera

