Vad är ni bäst på?

on

Jag sitter i mötet med kunden, tycker vi har en bra dialog. Kunden berättar om sin verksamhet, bra där. Nu är vi igång. Vi hoppar mellan organisation, processer och affärsmodeller. Matar på med öppna frågor i samtalet, och vi närmar oss med bra fart min paradfråga;

Vilken är din största utmaning just nu?

Bra, Anders nu kommer vi att sälja rätt saker. Då kommer frågan som jag alltid tycker är lite svår.

Men, vad är ni bäst på?

Det är då jag känner att jag inte är så tydlig i mitt erbjudande, det är då jag känner att jag borde ha tre saker som jag alltid kan lyfta fram. Jag funderar en stund trots att jag fått frågan tidigare. Vi tänker tillväxt och helhet, vi ser en stark koppling mellan vilka mål man har i sin verksamhetsplan, hur väl förankrade målen är hos personalen, och kanske vilken kompetens som krävs för att uppnå dessa mål, blonka blonka blonka.

Hmmm, känner direkt att det blir otydligt, så låt oss ta fram tre konkreta exempel på vad vi gjort för andra kunder. Bra, Anders.

Ett av våra/mina löften inför hösten är att vi trots 20 år i branchen skall bli mer tydliga med vad vi kan göra för våra kunder. Eller kanske inte trots, utan just för att vi gjort det i 20 år.

PS. Om vi nu skall ta sociala media med storm, tveka inte att gå in och gilla oss på Facebook, Linked in eller på våra bloggar, eller kanske fundera på vilken fantastisk nytta produkten på bilden har!

2 kommentarer Lägg till

  1. Anders Lindh skriver:

    Reblogged this on Anders Lindh bloggar and commented:

    Vi öppnade upp vår nya webb på jobbet igår. http://www.mongara.se , hoppas vi med den kan uppfylla ett av dom löften vi/jag satte före semestern.

Kommentera

