Vänsterhänt och första dagen efter semestern

Redan mitten av augusti. Familjens och min sommarlista är avverkad;

Nytt altanräcke, sten lagd i fontän och under överbyggnad, målning av hus, ombyggnad av hall, med frun till Landsort, häckklippning, oljade golv, ommålat vardagsrum rensa garage och källare, röja och måla utanpå garage, semsterresa med ungarna och fru,  osv osv…

Kanske skulle byta branch till en branch med synliga dagliga resultat? Vid närmare eftertanke är jag tveksamt, upptäckte att den möjliga hastigheten för hur snabbt man kan göra saker har sjunkit, dom sista 10 åren. Konsekvensen skulle isf bli att mitt timarvode skulle bli skrämmande lågt, samt kunder som undrar varför det tar så lång tid.

Igår funderade jag kring vad jag skulle göra på jobbet och kom inte på någonting faktiskt? Måste betyda att jag gjort som jag bloggade om före semestern .

Funderade också på ett starkt motiv till varför jag skulle avsluta min semester. Till min stora glädje hittade jag ett motiv. Vi firar idag  ”The Lefthanders Day”.

  • Vi utgör en tiondel av mänskligheten.
  • Vi är överrepresenterade bland framgångsrika musiker .
  • Vi har en ökad risk för att drabbas av schizofreni.

Hoppas du fick en lika bra sommar som jag fick?

PS. Hittade också en jobblista som jag gjorde före semestern, börjar med att kontakta lite kunder.

Kommentera

