Det är ditt liv.

Jag är inte mycket för ”quickfix” när det gäller motivation. Tror sällan på att det bara handlar om att lyssna på en föreläsare en timme för att utveckla sig själv eller förändra sitt liv. Tror inte heller på korta ”peppande” texter som på något sätt skall utveckla  mig som person.

Men idag dök det faktiskt upp en text i mitt Facebook flöde som jag fastnade för. Jag översatte den till svenska;

Gör det du älskar. Om du älskar ditt jobb, sök ett annat. Har du för lite tid, sluta titta på TV. Letar du efter ditt livs kärlek, sluta med det, dom väntar på dig och dyker upp när du gör saker du älskar. Sluta analysera saker, livet är enkelt, Alla känslor är vackra. När du äter, uppskatta varje liten bit. Öppna dina sinnen, armar och ditt hjärta för nya saker och människor, vi är förenade i våra olikheter. Fråga nästa person du möter vilken som är deras största passion och dela med dig av dina drömmar till dom.

Res ofta, att gå vilse är det bästa sättet att hitta dig själv. Vissa möjligheter kommer bara en gång, ta dem. Livet handlar om dom människor du möter och dom saker du skapar tillsammas med dem. Så börja skapa nu, livet är kort. Lev dina drömmar och uppfyll din passion.

Layout; Susanne Zachan

Jag fastnade främst i en textrad som låter;

Vi är förenade i våra olikheter.

Kanske just för att jag under hela denna vecka kommer att jobba med ett uppdrag i Värmland <Länk> som handlar just om detta, Mångfald. Jag använder tillsammans med mina kamrater ett verktyg som heter ”Bafabafa”.

En kommentar Lägg till

Kommentera

