Äntligen, man skall tänka helhet!

Ja, det finns ett samband mellan extern marknadsföring och våra interna värderingar. IBM´s marknadschef Charlott Wark, uttalar sig i samband med webbdagarna;

”Marknadscheferna är livrädda att inte kunna kontrollera de budskap som kommer ut från företaget. Man är rädd för transparensen och stänger Facebook för sin personal. Man är rädd för kommentarsfälten och tycker det är obehagligt med offentlig kritik. Dessutom är många marknads- och informationschefer ovana vid att behöva börja jobba med sin egen företagskultur.”

Just det, många har jobbat med samma modell för sitt arbete sedan 1931!

I min värld har samband och helhet i markandskommunikation och värderingar alltid vart den självklara vägen, det kan då gälla allt från våra värderingar i kring vad och hur vi levererar. Men också hur vi arbetar med  mångfald i verksamheten?

Att ett av verktygen för att nå högre och längre är sociala medier börjar bli tydligt och självklart. Det andra verktyget är ledarskap och medarbetarskap. Så om vi nu säkerställer samverkan mellan HR och marknadsfunktionerna i företaget kommer man att nå en långsiktigt och hållbar utveckling för organisationer och företag.

Nedan har du två länkar kring hur vi kan stödja dig i att få samman processer extern marknadskommunikation och den egna företagskulturen.

http://www.mongara.se/malbildsseminarium-2/

http://www.mongara.se/bafabafa-kulturella-skillnader/

Advertisements

2 kommentarer Lägg till

  1. Det interna arbetet är en av de viktigaste delarna i varumärkesarbetet för att säkerställa att kunderna får den upplevelsen som du lovar i den extra marknadsföringen. Att arbeta för helheten genom att varumärkesvärden återspeglas i principer för hur arbetet utförs och värderingar.

    Ibland undrar jag om organisationerna blir alltför intresserade av sitt eget inre liv och hur det ska fungera att man glömmer bort kunderna. Många ord och löften som sedan inte översätts till hur vi ska arbeta, förhålla oss och samarbeta. Kundfokus!!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s