Amelia och jag

on

Som vit överviktig medelålders man med förhöjda kolesterolvärden,  upplever jag mig sällan kränkt eller att jag själv påverkas av maktstrukturer.

Nej, inte så dj-la  konstigt tänker du kanske som tjej, det är ju du och dina kompisar som står för detta?  Ja men, möjligtvis kunde jag känna påverkan när jag var yngre och umgicks med äldre män.

Amelia Adamo kommer ikväll  att prata om ”karriär och om att vara kvinna med makt” JA, jag erkänner….Min fru har nu anmält mig  till att delta event som kom via FB. Det enda jag reflekterar över är att jag i stort sett enligt listan är en av dom fÃ¥ männen pÃ¥ anmälningslistan (5 män och 78 kvinnor)?

Frågan som nu svävar i mitt huvud är, om det är någon skillnad på mäns och kvinnors förhållande till makt? Kanske får några svar ikväll?

Utmaningen handlar för mig personligen om att säkerställa att min fru och mina döttrar och barnbarn inte blir drabbade av detta. Så då kanske Amelia kan beskriva makt ur ett annat perspektiv. Kanske oxå ger mig några tankar kring det där med värderingar och ledarskap, grejer som jag jobbar med dagligen.

Nu har jag ingen relation till Amelia mer än till tidningen med samma namn som jag slukar med hull och hår när jag befinner mig i något väntrum där den ligger. Återkommer med tankar kring detta imorgon.

4 kommentarer Lägg till din

  1. magnuspettersson skriver:

    Ska bli kul att läsa ditt inlägg imorgon.. 🙂

  2. Man kan gÃ¥ pÃ¥ föreläsning för att lära sig eller för att fÃ¥ bekräftelse pÃ¥ att jag är inte ensam…..Kul att du följer med och du har alltid haft en egen hattparad!

Lämna en kommentar