Katterjåkk, en plats för medarbetarskap

I förra veckan fick jag möjlighet att möta ett antal medarbetare och deras arbetsledare på en för mig udda plats. Ni som följer mig och läser lite om det jag jobbar med vet att jag vurmar för att låta allt från arbetsplatsträffar till kickoffer bli meningsfulla, min kollega Liselotte har också nämnt våra tankar kring detta. i sin blogg.

Tillbaka till Katterjåkk.

Jag anländer kvällen före och möter några av dom grabbar som finns i arbetslaget. Det tar inte lång stund förrän jag får frågan;

”Vars kom du från…, ska du jaga”?

Som tur är har jag valt mina arbetskläder för dagen med omsorg, ur garderoben har jag plockat mina fältbyxor och min flecetröja. Ett skönt och trovärdigt alternativ till skjorta och kavaj. Samtalet glider snart in på jakt, skoteråkning och fiske de som hör denna omgivning till.

Låt mig säga såhär. Om du har möjlighet att befinna dig på en plats med mycket luft, och där du kan se långt, så kan du skapa underverk. Min utmaning var att lyfta ett väl fungerande team till nästa nivå. Just det, man valde att jobba med det vi kallar medarbetarskap (arbetslagsutveckling) när gruppen fungerar inte bara när det inte fungerar. Allt för att vara beredda på dom förändringar och den utveckling som komma skall. Vi avslutar dagarna med att bygga lego, ett sätt att belysa hur en grupp fungerar. Trots att det inte var någon tävling, vet några att dom vann.

Rätt och bra tänkt Håkan!

Hur gör i din verksamhet är ni proaktiva eller reaktiva?  Vill du veta vem Håkan är och vad han jobbar med, kolla tidigare inlägg här!

Min blogg kring Håkan!

Kommentera

