Dansa…Pausa…Dansa…Pausa

Min fru brukar säga att, ”En käftsmäll då och nu är nyttigt för dig. ” Hon säger en massa andra saker också förstås. Men vissa saker fastnar bättre än andra. Har summerat veckor tidigare, men känner att det är dax igen.

Jaha, detta var veckan som vi fick återval i USA och Kina gick också till val. Man kan ju undra vilket av dessa två val som var viktigast för världsutvecklingen ur ett tioårs perspektiv? Känns inte som om media hänger med där. Men ett val i Kina är kanske inte lika media intressant som ett val i USA?

Det var också veckan där jag i mitt jobb fick kritik för att jag inte förstod mitt uppdrag. Orsaken till dessa var flera, men det är nu utrett och jag jobbar vidare och ser fram mot det. Äventyret med barn i gymnasium och högstadiet fortsätter. Kvartsamtal och telefonsamtal med syslöjdsfröken, där tonårssonen inte uppfyller förväntningarna riktigt.

Tänker för mig själv, det kanske inte är så konstigt faktiskt? Hon låter precis som min fröken gjorde för ca 35 år sedan. I vissa kretsar har det inte hänt så mycket.

Ikväll är det afterwork på Fasching, med band och allt.  Nej det är inte vi som arragerar, det är Camilla som driver ”The free project”. Ett projekt som vi är partner till och som för oss innehåller två viktiga delar, det är en tjej och det är direkt bistånd. Läs CSR för oss!

En bra vecka med mycket dans, nu skall jag pausa!

PS. I helgen är Frank hos oss! Jo, det är första barnbarnet.

Kommentera

