More of the same

I en dialog med kollegan i branschen Henrik Sköld så utspann sig igår en diskussion kring bloggandets ädla konst. Utgångspunkten var besökare på givna artiklar som man skriver på en blogg och självklart utmaningen att använda bloggen som marknads och säljkanal. Slutsatsen var given,  skriv mer av det som folk gärna läser om, så här är ett försök till detta.

I två diskussioner som jag direkt och indirekt deltagit i det senaste dygnet har det handlat mycket om att sätta mål. Allt från att nått sin ambition till att fundera över vad man har för drivkrafter och mål.

Det handlar om att fundera på vad som man själv tycker är viktigt ? Funderar själv på om det är samma saker som för två år sedan?

Det är ju enkelt att köra på, man vet ju hur saker fungerar. Men tycker du att det känns roligt och rätt? Det kanske inte skall vara ”more of the same” i alla sammanhang.

Vid köksbordet hemma förebreds nu för ett ”Visionboard” där vi nu skall titta på vad vi i familjen skall jobba med framåt och inte minst vad vi tycker är viktigt. Det är ett sätt att kanske flytta något som alla borde göra på jobbet, till hemmaplan.

Så ta plats vid ditt visionboard , det skall jag göra!

PS. på bilden har du ett exempel, dock inte vårt eget;-)

Annonser

En kommentar Lägg till

  1. Henrik Sköld skriver:

    Håller med dig till 100%! Man måste involvera sin omgivning för att kunna lyckas och då gäller det att ha identifierat sina visioner, mål och delmål. För om man inte vet själv vart man är på väg kan man omöjligt få hjälp med navigationen!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s