Julbrev vid 1;a advent 2012

Tittar ut genom fönstret -12 grader, vattnet i Karlbergskanalen har inte frusit, men röken driver som dimma och solen får snön att gnistra. En tradition, att skriva julbrev. Startade detta förra året så i år är det tradition att på bloggen köra julbrev. Kan väl säga att det är tradition som försvunnit med stöd av email och annan digitalisering. Ovanstående bild får väl symbolisera detta.

Mycket saker som snurrar i huvudet just nu. Tonårssonen som vi jagar fram ett betyg i syslöjd till, i högstadiet. Gammelfarmor som vi skulle behöva plocka upp till Stockholm i jul. Praktikanterna på jobbet som skall leverera en del för mig på jobbet centrala saker. När man kommer in på kontoret just nu kan man uppleva att man är på en ungdomsgård?

Dom sista leveranserna för jul ligger på bordet, och jag känner mig trygg med att vi kommer att lyckas, även i år.

Förra året tänkte jag såhär just vid denna tid, tänker faktiskt inte så annorlunda idag.

Numera barnbarn som också skall ha lite julklappar. Tänkte lova mig att i stressa upp mig för att det är julhelg inom kort. Nu lägger vi fokus på veckan uppdrag med fokus på motivation.

Kommentera

