Julbrev vid 2;a advent 2012

Sluta skyffla iväg din hög!  Ja, vi fick snö i Stockholm. Inte så överraskande denna tid på året? Opositionsrådet  i Stockholm säger på twitter (@heleneHK)  att det  snöfallet kostade 750 milj i utebliven produktion. Vill oxå tacka dom på Arlanda som använde dessa maskiner intensivt häromdag (se bild), i syfte att jag kunde komma hem.

Med det jag säger om att ”sluta skyffla”, menar jag inte snöhögen som grannen öste upp framför vår soptunn,a och som fick sopgubbarna att inte tömmajust vår soptunna.

Jag menar den högen av grejer på skrivbordet  som du gärna vill få klar före jul.  För det är ju så att många av oss vill ha ett rent skrivbord före jul?

Jag tänker såhär.

  • Vilka av dessa grejer är någon just nu intresserad att jobba med eller ta del av?
  • Vad kan ge min omgivning en positiv känsla av mig?
  • Vilka saker kan faktiskt ligga och mogna, istället för att studsa från skrivbordet just nu?

Ja jag vet, det finna andra som säger tvärt om, skyffla iväg bara så är du fri.

Men är det rätt sätt att tänka?

PS. Förra året så tänkte jag såhär vid denna tid!

Kommentera

