2013 året då jag gör tvärt om

Årets första riktiga arbetsdag, fick ur ångesten ur kroppen i helgen med hjälp av lite träning, så nu kör vi väl då?

Förra året dedikerade jag/vi  för att arbeta med tillväxt både internt och för våra kunder, många av mina kollegor i branschen trodde nog jag slagit mig i huvudet. Under hösten tänkte jag såhär kring trender för 2013. I slutet av 2012 skrev jag såhär i ett julbrev kring vår verksamhet.

Så i år gör jag tvärt om.

Jag börjar året med att skriva ett inlägg om vad som hände under 2013, därav rubriken. Så nu till listan av vad som hände under 2013 och då inte att förväxla med nyårslöften.

Så 2013, var året;

Jag valde dom kunder och partner jag ville jobba med. Jag gav mig själv och mina arbetskamrater tid till eftertanke och reflektion. Jag gav mig själv tid att börja skriva min första bok. Jag jobbade aktivt med att utveckla en ny affärsmodell för att få våra kunder att  använda våra tjänster på ett annat vis. Jag gav mig själv tid för inspiration och träning.

Framförallt gav jag min familj den tid den behöver.

Men innan jag går igång med detta får jag nu möjlighet att tillsammans med min kollega Charlotte Wormbs , än en gång inspirera en av Sveriges största kooperationer (OK ekonomisk förening) , kring teman så som att rekrytera styrelse folk, utnyttja sociala medier och kanske viktigast av allt skapa förutsättningar för innovation, utveckling och förändring.

Vi tror precis som OK på kraften i kompetensutveckling för att skapa förändring, kolla in OK akademien. En utbildningsportal som vänder sig till över en miljon människor och det är vi som skrivit huvudelen av innehållet.

2 kommentarer Lägg till

  1. Katarina Bruning skriver:

    Kanske skriver jag så här:
    Så roligt att du valde att komma hit till Österlen och påbörja din bok. Såg hur du varje morgon stack iväg på en promenad över fälten eller längs havet. Och på eftermiddagen tid för reflektion i hängmattan. Det lyste långt in på kvällarna…….

    Skämt åsido – välkommen om du vill vara i en inspirerande miljö.

  2. Jessica Sjögren skriver:

    -Jag ser framåt och ser att det är gjort! Vilken kraft!

Kommentera

