Har du bara mig på din telefonlista?

on

Funderar just nu på dom som ringer till mig på okänt nummer och inte lämnar medelande på min svarare. Några som ringer har inte dolt nummer så man kan se vem det är som ringer.

Ja jag är nyfiken, men också upptagen med att jaga mina egna presumtiva kunder, både på telefon och i andra kanaler. Nej, så hur gör du då för att inte tråka ut min kund.

  • Kommunicera i flera kanaler, mail, FB, twitter, telefon.
  • Fundera på verklig kundnytta, vad är just nu denna kunds största problem lös det.
  • Kommunicera inte bara med kunden när du vill sälja något, utan även om saker som händer i hens omvärld.

Detta för att du då visar omtanke, engagemang och att du verkligen vill ha en relation med mig.

Gör så och jag kommer inte att dissa dig när du ringer! Fast å andra sidan så vet du ju inte att jag har en blogg, för det har du ju inte kollat upp det heller?

Kommentera

