Jag vann en guldbagge!

Sitter på Arlanda och väntar så jag kan väl fördriva tiden med att skriva ett blogginlägg.

I tidigare inlägg så har jag beskrivit mina första tre veckor av mitt viktminskningsprogram. Här kommer som jag utlovat en 12 veckor uppföljning. Väljer att skriva nu trots att den som har koll på mig vet att det bara gått drygt 10 veckor.

JO, jag har nått mitt mål snabbare än beräknat, och jag vill avbryta mitt dietande så snart som möjligt.

En liten kalkyl bara. Om jag äter dietpulvet 4 ggr/dag i tolv veckor och varje måltid kostar x sek, lägg därtill kostnader så som träningskläder och skor samt gymkort som då är Y och Z i kalkylen så är just nu den totala kilopriset för viktminskningen är just nu uppe i 126 sek/kg.

Det är ungefär samma pris som man får betala för en köttlåda med nötkött från Tranhem, innehållande entrecote, högrev och annat gott.

I mitt huvud är det billigt om jag jämför det med kostnad jag haft under 15-20 år för att bygga upp detta.

Några tankar bara;

  • Om man ändå tar sig ner till träningslokalen varför ”fuskar ” man då vid maskiner och stepup brädor.
  • Varför tar man med sig bästa väninnan till gymmet och pratar högljutt (musiken stör ju) med varandra oavbrutet under hela sitt pass istället för att fokusera på vad jag gör och få effekt av träningen?
  • Måste man titta på 8 hela säsonger av ”Blue Bloods” och Sons of anarcy” på netflix för att slippa komma i konflikt med någon?
  • Varför innehåller alla produkter sojaprotein, efter ett tag smakar all kostersättning hönsfoder.
  • Varför skall jag som är en fullvuxen man gå på samma diet (800 kcal/dag) i mitt viktmiskningsprogram som en kvinna som skall gå ner hälften av min vikt på samma period? En man i min storlek måste ha ca 2500 kcal/dag för att bara stå upp om dagarna.

Just nu känns det som om jag är nominerad till min första guldbagge, precis som Johannes Brost, enda skillnaden är att jag vunnit i flera kategorier. Bästa Regi, Bästa skådespelarprestation, Bästa manus, Bästa ljud och alla andra priser som finns.

Men när jag nu står här på podiet och skall tacka alla inblandade så får jag nog först och främst tacka min fru och familj som stått ut med mig under denna period. Fråga gärna min fru så kan hon beskriva sin upplevelse.

Träffade några herrar i förra veckan som jag träffade för ett år sedan. Kommentaren kom i pausen;

Vågade inte fråga ifall du har varit sjuk?

Nej jag har inte varit så nykter sedan jag konfirmerade mig, och har nog inte känt mig så lätt på 20 år. Den enda fundering jag har just nu är att om jag nu tränar 4-5 ggr/vecka, hur många gånger måste jag nu träna för att hålla vikten?

Jag återkommer med svaret på frågan om 12 veckor, jag lovar.

PS. Grattis Johannes, bra jobbat!

Kommentera

