Det värsta jag vet, just nu

Har just nu startat upp en del nya processer och har ganska hög fart på kundkontakter och möten, kortare och längre.

Många som jag möter har både goda idéer och tankar kring vad och hur man vill förändra och utveckla saker. Många av idéerna och tankarna som samlas runt mig, är goda idéer. Saker som kan förändra och utveckla världen eller dig själv till det bättre.

Det är då tanken slår mig som ett järnrör i pannan (blir faktiskt lika galen som på bilden;-)), tanken kring det värsta jag vet.

Bortslösad talang och bortslösade möjligheter.

Jag har i tidigare inlägg funderat mycket på vad det är som hindrar oss att utnyttja den talang eller möjlighet vi har. Tror det handlar mycket om rädslor.

Om man tittar på vilka tre framgångsfaktorer som finns för en lyckad förändring sä gäller det bara tre grejer;

En god idé, bred förankring, handling

Så du som nu sitter inne med en talang och eller en möjlighet, ta den!

Kommentera

