En innovation i mediabranschen

Jag skriver löpande blogginlägg varje vecka. Jag är aktiv och delar så snart jag ser något av värde. Jag tvekar inte att ”endorse” eller klicka på ”Like” knappen så snart jag ser att det känns rätt. Jag försöker alltid referera till källa om det finns någon. Jag följer alltid personer osm följer mig så länge jag känner att deras värderingar tillför mig något.

Detta är för mig dom spelregler som gäller i sociala medier.

Det är dom spelregler som långsiktigt skapar utveckling och lärande för många människor och som jag tror gäller för sociala medier?

Jag har nu under det senaste året upptäckt en sak som handlar om upphovsrätt, men inte lagstiftad upphovsrätt.Jag tror för övrigt inte att detta har med källskydd och annat att göra. Eller det kanske är så att som någon sa,

Inspiration är ett finare ord för stöld?

Om jag som journalist skriver om trender, eller reflekterar över företeelser vore det då inte klädsamt att ange var jag hittat grundtanken kring mitt resonemang?

I mina ögon skulle det vara en konkret åtgärd för att öka trovärdighet för media  i det som publiceras och kanske till och  med säkra dom upplagor som idag har en sjunkande trend?

För du vet väl vad en innovation är? Att ta något man redan har, och göra på ett annat sätt.

Kommentera

