Att våga lyckas

#TGIM, thank good its Monday, känner mig inte så synkad med min kalender idag faktiskt. Funderar på vilken app som jag skall köra för att bli lite mera synkad?

En deltagare som jag träffade i ett ledarprogram nyligen uppmärksammade mig på att det pratas en del om mod  som trend för ledarskap och utveckling.

Har själv haft lite tankar om detta i tidigare bloggar.

Idag sitter jag på kontoret med spotify i öronen, får upp en reklamslinga från en forskarstudent som pratar om modet, och ”modet om att våga lyckas”.

Var är väl inte skönare än känslan som infinner sig när man kämpat för något och lyckats nå sitt mål? Nådde för några veckor sedan ett eget mål som jag kämpat med i 12 veckor, nu återstår bara att behålla resultatet.

Eller är det så att drivkraften att misslyckas väger tyngre?

Förra veckan dök det upp en fråga kring en filmsnutt som visats på internet i några år. Jag vet precis vilken film det var, den ligger i detta blogginlägg!

Själv övar jag just nu på tre saker, fokus, fokus, fokus. Det går sådär och är för mig ganska träkigt, faktiskt.

En kommentar Lägg till

Kommentera

