Molnet ligger nere, mitt i affärsutvecklingen

Sitter idag och ringer för att boka besök kring ett för mig nytt samarbete som jag tror mycket på!

Men plötsligt så lägger min molnettjänst ner….får väl skriva ett blogginlägg istället. Landade istället på en sida som heter www.chefstidningen.se . I månadens nummer är temat verksamhetsutveckling, man inleder sin artikel i ämnet med, cit;

”Ett nödvändigt ont eller ett effektivt verktyg? Verksamhetsplanering är kanske inte det mest lustfyllda arbetet vi har att göra.”

Jag tänker helt tvärt om;

  • Möjlighet att göra om och rätt
  • Möjligheten att lära av sina misstag
  • Möjligheten att skapa engagamang hos medarbetare och kollegor
  • Möjlighet att prova nytt
  • Möjlighet att hitta ny kundnytta med våra produkter och tjänster

På mitt jobb tänker vi såhär kring verksamhetsutvecklingen.

Okej då, kanske skall satsa på en glass i vårsolen toppat med ett träningspass, eller  kanske tvärt om.

PS. googla gärna namnet på bilden, så vet du var du kan köpa Stockholms godaste glass!

Kommentera

