Varför är Bruce Springsteen ”The boss”?

on

Vi har nog inte haft en relation som varit så stark tidigare, jag och Bruce. Kanske berott på mitt breda musikintresse som växlar ganska ofta, i alla fall tidigare. Jodå, jag har också skränat ”Born in the USA”!!  Skrev lite om mina förväntningar i tidigare blogg , så jag har nu mött honom.

Men har inte riktigt förstått varför han kallas ”The boss”?

Men efter att sett honom på Friends arena så infinner sig en god känsla.  I publiken som består av alla typer av människor och åldrar så sjunger man med i dom flesta låtarna, fast främst på dom något  äldre låtarna.

Så vem är Bruce;

  • En kille som gör det han vill och älskar sitt jobb
  • En kille som samlat ett lag av duktiga medarbetare (E street band)
  • En kille som spelar för dom som vill lyssna och som älskar honom
  • En kille som inte drar sig för att hålla ett brandtal mitt i konserten
  • En kille som känns genuin i det han gör
  • En kille som tackar sin publik för att han får vara en del av våra liv

I samtalet med min fru efter konserten, så kommer vi dock fram till att han kanske är samma fenomen som Thomas Ledin, dvs bred och folklig. Men å andra sidan, är det inte så vi vill ha det på jobbet, och i relationen till dom vi möter?  Precis som på listan ovan.

Ja, vi gör väl som Bruce gör, och lite mer Rock n´roll på jobbet?

PS. Ja, på något vis förstår jag nu kanske varför han kallas för ”The Boss”.

Kommentera

