Muscel up och semesterplanering?

På morsdag slog det svenska sommarvädret till med kraft i Stockholm, +12 grader och regn. I samma stund slutar bilarna att brinna runt min lilla stad.  I morse säger frun att vi nu väntar in rusningen och åker hemifrån en timma senare för att undvika trafikinfarkten, bra där Liselotte. I lördags gjorde jag något som jag inte borde gjort. På mitt teknikpass i crossfit gjorde jag min första muscel up , någonsin.  Gick sådär vilket betyder att jag nu har en sträckning i skulderbladet. Klumpigt och ingen skygga över instruktör utan rent slarv från min sida. Så neeej då,  jag är inte bitter över helgens vedermödor.

Vid vår morgonbön på kontoret som vi kör varje måndag ligger semesterplanering på agendan. Omedelbart tänker jag vad man skall göra på semstern, ” tinto de verano”, grillad fisk, bad och promenad i bergen i spanien. Men icke då, här handlar det om vad vi gör på kontoret då vi går lite omlott med semestertider.

F-n kämpa Anders, Kämpa, de e nära nu!

Kommentera

