Det är för lätt att lajka

I mitt flöde bland allt från utegrillar, lunchbilder, bebisar, hästar till katter och grupper med mer eller mindre seriöst innehåll dyker det ibland upp seriösa inlägg. I många fall behandlar det företeelser i vårt samhälle som påverkar oss alla. Precis som många andra väljer jag att klicka ”like”, kanske mest för att ge lite support i hopp om att ge mottagaren energi att jobba vidare med frågan.

Men vad skulle hända om jag valde att inte bara klicka ”like” utan aktivt bidra. Vad handlar då mitt bidrag om. Kanske är det crowdfounding, eller att delta i en manifestation, på riktigt. Så em vädjan till mig själv men kanske oxå till dig? Sluta klicka ”like” och gör mer på riktigt. Det är ju det som gör skillnad, eller hur?

2 kommentarer Lägg till

  1. Karin Brodin skriver:

    Usch, den där tog hårt i magen!
    Jag ska bli mer selektiv i lajkandet. Men tänk dig att det finns de som redan gör mycket ”på riktigt” och inte kan ta på sig mer, då kan ett ”like” ändå göra nytta genom att det sprider frågan vidare.

Kommentera

