En måndag att jobba hemma på

Okej, hur många av oss har eller tar möjligheten att jobba hemma? Alla kan inte detta men för mig som har möjligheten, smög den sig på i morse då väckarklockan ringde.  Så vad händer då en måndag, när altanen ligger i sol, telefonsignalen är avstängd och det enda som händer är några enstaka mail som plingar till på datorn.

Kanske skall reflektera över det som min kollega och kamrat @svibol som bedriver E-handel skrev i en tweet för någon vecka sedan;

Alla ni bloggare som är ute och fiskar. Ni har en gemensam nämnare, ni är extremt dålig på försäljning.

Självklart kände jag mig träffad och har funderat lite kring vad en blogg är igentligen.  För mig representerar den tre saker;

  • Möjligheten att skriftligen relatera till det jag själv gör i arbetslivet som konsult, utbildare.
  • Möjligheten att öva på det skriva ordet som inte kommer självklart för en kille som är både dyslektiker och älskar det talade ordet.
  • Möjligheten att kunna påverka andra människor och få intryck från andra.

När @svibol tycker att vi ”fiskar” tror jag det handlar om att vara tydligare i vad vi vill och om det nu är så att vi säljer något, så sälj det då tydligt så det har effekt. Oavsett om det är varor, tjänster eller åsikter.

Jag vill med detta inlägg sälja två saker som nedanstående länkar får representera, så om  du behöver argument och mod kring mångfald så har du två länkar här;

Killen som är i oposition till alla som har makt och hantera den illa. Özz Nujens show ”Dålig stämning” om du inte sett den, då drygt 1 milj svenskar redan gjort det;

http://www.svtplay.se/video/1258447/ozz-nujen-dalig-stamning

Hur jag i mitt jobb jobbar med dessa frågor tillsammans med dina kollegor och jobbar kompisar , kanske på nästa kickoff hos er;

http://www.mongara.se/bafabafa-kulturella-skillnader/

Tyck till här eller maila mig, så fortsätter  vi samtalet. Å du, det är skillnad på att Lajka på FB och göra saker!

Häpp!

En kommentar Lägg till

Kommentera

