Utbilda utbildare

Eller som det numera heter på svenska, ”train the trainer”. Att man i alla brancher har en tuff och priskonkurrerande marknad hindrar inte en del tjänsteleverantörer att vässa sina interna kompetensprocesser.

Min generella erfarenhet av interna utbildningsorganisationer är att det är en gammal och trött del av verksamheten som är lite satt på undantag.

Här kommer alla mina fördommar på skam, här möter jag ett gäng hungriga, framåtlutade och engagerade utbildare som inte vill annat än att göra dom bästa interna utbildningarna med ett ökat säljfokus.

Tänk om alla företag och verksamheter satsade lika intensivt på denna typ av målgrupp, vad skulle då hända;

  • Jag skulle få ett effektivare och bättre bemötande när jag ringer en kundtjänst.
  • Jag skulle få möjlighet att köpa de tjänster jag verkligen behöver.
  • Jag skulle alltid betala rätt pris för valda tjänster.

Jag skulle helt enkelt vara en nöjd och lojal kund.

Jag har nu gjort mitt lilla bidrag för att göra kundupplevelsen av en leverantör lite bättre, och finns det föresten några företag som idag inte behöver lojala kunder och bra internutbildningar?

3 kommentarer Lägg till

  1. Krister Nordin skriver:

    Bra att se att du för vidare traditionerna från Digitals utbildningsavdelning😃
    TTTvar ordet sa Bill.

    /krister

    1. Anders Lindh skriver:

      Klart jag gör Krister! Umgås man med örnar lär man sig flyga som en örn. 😉

Kommentera

