Intet är som väntans tider

on

Jag jobbar vid köksbordet idag, altandörren står öppen så doften av äpplen och tomater når in. Å, jag har gjort det förut!

Jag är dålig på att vänta. Jag utnyttjar inte tiden för att förbereda mig. Jag lyckas alltid hitta på andra saker att göra på den tiden. Dvs, saker som jag kanske inte har direkt nytta av när jag sedan väntat klart. Just känner jag mig som en galopphäst som står i starboxen, lätt spattig!

Känner du igen dig, men å andra sida så kanske det är just det som skapar inspiration?

I år har arbete smygit sig på långsamt efter semestern. Nästa vecka är det dags för att jobba med ledarskap på två av Sveriges högskolor. Borlänge och Helsingborg.

Det som är skönt är att deltagarna skall arbeta operativt med sitt ledarskap, vilket betyder att vi inte kommer att jobba med ”flumm” utan mer konkreta saker som värderingar, förhållningssätt och hur man skapar engagemang, det som faktiskt gör skillnad.

Dagen kommer att fyllas av att samla fakta, hitta ett synops för min föreläsningar (mest för att jag alltid vill göra nytt). Sist men inte minst blir det ett crossfit pass i eftermiddag.

PS. Hösten kommer för mig att handla om workshopledning , Train the trainer   , KAM-utbildning  och ledarskap  . Kort sagt en höst som passar mig bra!

Kommentera

