Vad ligger det för skräp i din mailkorg?

Det mesta av dom mail jag får är erbjudande av saker jag inte har det minsta behov av. Det känns nästa kränkande när leverantörer öser över mig saker som jag inte är intresserad av.

Om dom samtidigt tror att jag skall komma ihåg dom den dag behovet uppstår så tror dom helt fel. Orsaken är enkel;

Dom skapar ingen relation med mig som kund.

Att leverantörer 2013, fortfarande går på myten om masskommunikation, dvs om jag skickar 10000 mail så får jag 10 köpare. Utan att tänka på vilka känslor vi andra 9990 presumtiva kunder får för känsla.

Så vad skulle dom då kunna göra istället?

Med dagen teknik och kunskap kan man ganska enkelt hitta sina målgrupper. Man kan förflytta en stor del av masskommunikationen ut i sociala medier. En plats där jag själv väljer vad som jag är intresserad av.

Så snälla ni, skicka inte på mig mer erbjudanden om viktminskningspreparat. pälsväskor, rakblad och butiksdiskar.

Låt nu 2014 bli året som vi utnyttjar marknadsföring på webben på ett smartare sätt!

PS. Om du följde mig på sociala medier skulle du upptäcka vad som intresserar mig!

Kommentera

