CRM, till vilken nytta?

on

Jaha, har du fått ett nytt säljstödssystem? Alla verksamheter med försäljning kommer alltid till ett skede där man har behovet av få koll på sina kunder.

  • Hur tänker du då?
  • Skall det vara så djävla krångligt att jobba?
  • Det är försäljningschefens sätt att hålla koll på vad du gör på jobbet
  • Det tillför ingenting då jag har koll på mina kunder på annat sätt
  • Jag får ingen feedback på det jag matar in så det spelar ingen roll
  • Vi har ju kunder i andra system och affärer, varför lyfter vi inte över dom så vi får något att jobba med?

Den stora utmaningen som alla företag har är att hitta nytta å då inte bara för sina kunder utan också för sina anställda. En annan utmaning är att implementera inte bara ett system utan också, kanske ett nytt arbetssätt.

Så du som är säljansvarig eller försäljningschef, Walk the talk, skapa förutsättningar för motivation och nytta!

PS. Å du, den enda bok du behöver läsa kring försäljning är denna!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s