Flat tyre on a muddy road – de e måndag

Jag har ännu inte börjat videoblogga, och förresten verkar det i inte slagit speciellt? Så jag ger dig nu ett liten tips för en större upplevelse av min blogg ;-).

Medan du läser detta inlägg skall du skruva upp denna låt på hög volym i dina lurar, allt för att inte störa kamraterna på jobbet;-),

Jag skall inte göra som alla andra gör på sociala medier, bara tjata om hur bra och enkelt det mesta är, inte heller fastna i det stora coachträsket. JA, jag vet, ni som känner mig vet att jag ibland är där, dvs i coachträsket;-)

Så nu kör vi det som jag kallar det, lite ”Självcoaching”!

Nejdå…jag e inte bitter, startar veckan med två negativa bud, besked på saker som jag tyckt vara självklara för mig och oss i min verksamhet. Så nu är det dags att fundera på vad som ger energi, inte tar energi?

Så, jag återkopplar med glädje till ett möte jag hade i fredags lunch. Har ni inte fångat upp någon som ni kanske jobbade med för sådär 25 år sedan så gör det. Ja, ni som satt i sandlådan på dagis (ja det heter förskola idag) då kan också göra det, för vad händer då?

Du får plötsligt upp bilden av vad som är din historia. Hur du tänkte då och hur du ser på dessa saker idag. Att jaga upp sin historia gav för mig energi, för man kan faktiskt göra en recap på 25 år på ca 1 ½ timma. Eller som Liselotte sa i förra veckan.

”Om man pratar mycket, så måste man i alla fall prata fort.”

Liselotte skriver i sin blogg om begreppet hållbarhet, fundera på vad det betyder för dig?

Jag jobbar vidare!

PS. På onsdag står jag framför kameran och spelar in utbildning hos www.diplomautbildning.se temat är, värdegrundsutveckling . Det finns faktiskt redan lite annat tillgängligt för dig och dina kollegor  på vår webb.

Kommentera

