Tror inte att du kan, idag börjar #blogg100

Okej, jag erkänner jag har alltid drivits av kommentaren ”tror inte att du kan”. Om du nu väljer att läsa vidare, så kan du samtidigt lyssna på den här låten.

När jag var yngre (där av låtvalet) fanns det alltid någon som hittade på just den uppgiften som avslutades med ”tror inte att du kan”. Resultatet av denna utmaning var självklart inte alltid positivt. Idag klingar den kommentaren endast internt i mitt eget huvud. Vilket i många fall ger mig en positiv drivkraft, med förhållandevis goda resultat.

Så vad har då hänt dom senaste åren kring detta tema. 2013 var året då jag efter en period av grav hypokondri , fick rådet att gå ner i vikt. Målet blev -25 kg, i detta fall drygt 22% av kroppsvikt.

2014 kommer vara året då jag skall behålla min vikt, kan väl dock säga att det inte är enkelt. Den nyvarande motivationen skapas av att träna mycket (dvs konditionsträning), det ger mig möjlighet att få en bra kosthållning. Nog tjatat om mitt bidrag till den överdrivna ”hälsotrenden”, men min hypokondri är i stort sett botad.

En annan utmaning för 2014  är att delta i event som heter #blogg100. Okej för mig blir självklart detta event är en challenge, som det heter på nysvenska;-) . Att skriva ett blogginlägg om dagen i hundra dagar. Hur löser man då den utmaningen, jag tänkte att jag skulle kunna göra det på ett annat sätt.

Jag tänker såhär;

Om du går in på https://www.facebook.com/anders.lindh.14 så kommer jag där återkommande under dom närmaste 100 dagarna att be dig om en rubrik eller fråga som jag kan ha som rubrik i mitt blogginlägg. Självklart dedicerar jag inlägget till dig som givit mig förslaget.

Kommer säkert att få skriva om saker som jag aldrig trodde jag skulle skriva om 😉

PS. Du kan oxå fundera på vem gubben på bilden är? Okej, de e David Lee Roth, killen som sjunger på låten ”Jump”, snorungar!

3 kommentarer Lägg till

  1. Lina skriver:

    Han ser så gammal ut på bilden så jag inte kände igen honom. :/

    1. Anders Lindh skriver:

      Nej inte jag heller faktiskt. Kan bara konstatera att tiden går, fort!?

Kommentera

