Frukost, men först en #100blogg

Min fru har uppmärksammat mig på att borde gå upp tidigare på mornarna. Mest för att hon upptäckt att mitt humör mår bra av det, blir inte så mycket #enmansomheterove då..

Så då börjar jag väl 0730, en söndag. Tonåringarna sover också inte helt oväntat, Jag har just hämtat en kopp kaffe.Om du fortsätter läsa kan du lyssna på samma musik som jag, Första låten känns just nu så där i sin titel.

Noterar också att dom enda som är uppe nu är småbarnsföräldrar och äldre kompisar. Det kanske säger något? 😉

Som jag sagt i tidigare inlägg så tänkte jag köra #blogg100, genom att få intryck av dig som läser. Inte får att jag har problem med inspirationen, snarare tvärt om. Det handlar mer om att det skulle kunna utmana mig lite. Henrik Wass på Bisonblogg har tydligt sagt att detta event inte är en tävling, nej jag vet….;-) men nu ju jag den jag e!

Du kan bidra såhär;

Om du går in på https://www.facebook.com/anders.lindh.14 så kommer jag där återkommande under dom närmaste 100 dagarna att be dig om en rubrik eller fråga som jag kan ha som rubrik i mitt blogginlägg. Självklart dedicerar jag inlägget till dig som givit mig förslaget.

Mitt första förslag kom via Hans, en kille som jag lärde känna för snart 20 är sedan. Där han bor så jobbar han som Tsukamaki-Shi, eller som det heter på engelska, Skilled Katana Handlewrapper. (柄巻師)

Han bad mig skriva om cit.

Slaget vid Sekigahara 1600 då Tokugawa regimen tog vid, och hur Bakufun förändrade det stängda Japan till det som är idag, och en reflektion om hur det skulle ha kunnat vara om Tokugawa inte tagit makten utan förlorat slaget?

En annan kompis är Krister som tycker att jag borde skriva något utförligt om amerikanska inbördeskriget. Hmm, detta kräver nog lite inläsning, har faktiskt lite dålig koll på dessa två företeelser.

Åke, har en annan tanke;

” INGEN läser bloggar. Det är såååå 1990-talet. Skriv samma sak i 100 dagar. Nobody cares!”

Säg såhär, delar nog inte Åkes åsikt. Idéen som han har liknar mer en obegriplig analog videoinstallation gjord av en pretentiös student på konstfack!

Nej, nu är espressomaskinen varm, resten av dagen skrivs det och skapas arbetsmaterial på detta skrivbordet. Underlag till sånt här!

PS. Om din citerar saker från webben, ange alltid källa det gör jag alltid!

En kommentar Lägg till

  1. Henrik Sköld skriver:

    Jag tycker snarare att din polare Hans ska dra igång en blogg och skriva om Slaget vid Sekigahara!

    Att skriva om sådant man brinner för och är duktig på ger bäst kvalitet!

Kommentera

