Världen genom ögonen på en morfar

När jag vaknade i morse trodde jag att jag som vanligt skulle skriva min blogg själv. Jag hade redan bestämt soundtrack till mitt inlägg, men bytte snart till detta.

Killen som tog mina tankar och min blogg,  var en skåning som hette Bob Hansson. För dig som inte vet vem han är beskrivs han på följande sätt på Wikipedia;

Bob Hansson, född 1970 i Helsingborg, Malmöhus län, är en svensk poet och författare.

Hansson är författare till nio egna verk. Han debuterade 1998 med ”Heja Världen”, som till dags dato har följts av ytterligare tre diktsamlingar, en poetik, en intervjubok (Kärlek Hur fan gör man” samt fyra romaner. Hansson föddes av en nittonåring mamma på hennes arbetsplats, en tysklandsfärja. Hansson ansågs som ett ”problembarn” i skolan och blev i slutat av mellanstadiet relegerad. Sedan dess har Hansson böcker översatts till ett flertal länder.

Jag har aldrig varit ett fan av hans arbete, då jag som person tycker att viss typ av poesi är lite för ”svår” för mig. Förövrigt tycker jag poesi är en konstform som jag inte riktigt fattar, framförallt om det blir lite långa meningar? Jag är nog isf mer en ”HAIKUKILLE”.;-)

Men denna gång genom hans blogg slog det mig rakt in i hjärtat. Det som står här är precis den känsla och de tankar som jag hade i mitt huvud just nu.

Jag säjer nu samma sak som jag skrev på mitt FB konto när jag delade i morse.

Om du bara skall läsa en blogg idag så är det denna! Så gå nu ut på lunchen sätt dig i solen och läs vad han tänker som nybliven förälder!

Å här har du länken!

PS. Jag gör som alltid, anger källa så,  Bob stort tack för dina välplacerade tankar! Å du följer väl vi som skriver under hashtagg #blogg100 på Twitter?

Kommentera

