Vad jag önskar mig av 2014?

Japp, lördagmorgon, TV4 morgontv börjar gå på tomgång, kaffet är uppdrucket. Dags för en #blogg100 med rubrik som jag inte satt själv. Det ger mig iaf möjlighet att fundera.  Jo, jag har  snart gjort ett Q1 (första kvartalet, innevarande år) som det heter i företagsvärlden. Du tittar väl bakåt själv för att se vad som hänt och ta lärdomar av det?

Jag skrev redan i november en blogg om vad jag såg inför 2014 i termer av en ganska bred och opretentiös trendspaning, för gör ju alla andra konsulter;-). odå, med den förändringstakt som är, så kanske inte verkligheten ser ut så, redan efter Q1 så känns det som om vi är påväg, fast det går ganska långsamt.

Dagens soundtrack tror jag finns i tidigare blogg, men jag lägger den här iaf!

DIY – ”Do It Yourself”

Trenden handlar egentligen om att skapa nya inredningsdetaljer utifrån gamla saker, dvs återbruk. För mig betyder det något annat.

DIY, handlar om att själv våga göra. Tycker du att det inte fungerar på jobbet, gör något åt det. Tycker du att det är fel på hur du lever ditt liv, gör något åt det. Våga tycka och tänka om de du möter ochser omkring dig. Kort sagt, ta ställning.

Sociala medier = sociala affärer

Det handlar då om erbjudande av tjänster och produkter utifrån relationer mellan människor. I min tidigare blogg kring hur vi möter varandra i affärslivet.

Konkret handlar det då om att skapa relationer som ger konkret nytta för både leverantör och kund.

Jag har ytterligare en önskan. Ni som bloggar vet att det finns en stor verkan i att länka mellan olika bloggar. Det betyder att jag som bloggare skall återge och citera andra bloggare i min egen blogg. JA, jag har försökt, det går sådär. Orsaken är att jag inte hittar bloggar som skriver något intressant och med spets. Kanske letar på fel ställe eller är jag själv ”pretto”? Hur som helst, skriv något spetsigt och länka så är jag där! Förutsätter då att du inte bara pratar politik, sjukdomar eller djur utan något annat tema;-)

Ja du, Anders, lever du som du lär då? Ibland, är nog svaret på den frågan. Men jag övar vidare. Rubriken var ju ”Vad jag önskar mig av 2014″ å önskar riktas då i första hand mot mig själv, dvs vad gör jag själv. En sista önskan är att vi slutar klicka like, och börja kommentera och dela, det är det som gör skillnad når vi ändå ”pratar” på sociala medier.

PS. Tack @bisonblog för rubriksättningen av denna blogg! Ni som läser, ange varifrån ni hämtar citat, det gör alltid jag.

Kommentera

