Vad är en riktig vän?

Ovanstående text hittade jag i mina flöden, vet inte vem som är källan, tyvärr!

Du vet ju att det finns en app som heter messenger. Jag skriver just nu en blogg om dagen under hundra dagar, eventet heter #blogg100 och drivs av www.bisonblogg.se .  En av mina vänner som också tagit uppgiften att ge mig en rubriker till min blogg  på allvar skriver;

Ett till? Hur ärlig är du på Facebook?

Vad han menade var igentligen, här har du ett förslag till! Okej jag väljer det första alternativet, Morgan. Hoppas det är okej för dig? Innan jag släpper loss min tanke så skjuter jag på med ett soundtrack. Jag valde ett från en kille jag fick se i globen för några år sedan, han heter Joe Cocker. En legend som var på Woodstock långt innan vi i Sverige visste vad en festival var för något. Googla det, ni som inte vet, Woodstock alltså!

Jag väljer att beskriva begreppet vän utifrån vad jag själv förväntar mig.

  • En person som vågar ifrågasätta vad jag säger och gör.
  • En person som alltid ställer upp när jag förtjänar det minst.
  • En person som jag kan fortsätta ett samtal med idag och  som vi startade  för 25 år sedan.
  • En person som ställer upp inte bara för mig, utan för andra jag bryr mig om.
  • En person som alltid är ärlig i sitt uppsåt, och aldrig ”blåser en”.
  • En person som ger mig inspiration att ta ett steg till när jag står i lera till knäna.
  • En person som tar mig på allvar och också vågar skratta åt mig.
  • En person som alltid lyssnar oavsett vad som kommer ur min mun.
  • En person som också får mig att skratta.
  • En person som alltid finns där oavsett var jag är.

Jag läste försten en uppdatering på FB som sa att, dom som inte visade upp sin relation på FB var dom som inte hade några problem i sin relation. Tror faktiskt att det inte är sant. Det värsta är när det blir tyst, oavsett media. Å förresten så kanske inte detta är samma tolkning av begreppet vän, som finns på just Facebook?

Kan väl då säga att min fru alltid har uppfyllt dessa kriterier, å vad är bättre än att ha sin vän så nära? Har också med stigande ålder en mindre grupp som uppfyller dessa kriterier, ni vet också vilka ni är.

PS. Om du inte lyssnat på mitt soundtrack så gör det. Påminner också om att du självklart följer #blogg100 på twitter,  ja det är fler än jag som bloggar där.

Kommentera

