Vinna varje byte

Jag skriver detta inlägg på bussen, får se hur det går. Kort sagt för att jag är kille, måste se om jag kan. Häng med!

Jag får mängder av säljbrev. Ni vet dom där breven där någon konsult skall tala om hur du skall sälja dina produkter eller tjänster. Det skrivs massor av inspirations och motivationsbrev, helt enkelt. Tipsen haglar kring samtalsmodeller, processbeskrivningar och hur du skall tänka kring det där med att leda och styra kunden till köp.

Ja, jag är kritisk och inte bara för att jag är bitter. Det står ju samma saker i dessa brev som det gjorde 1987! Har de verkligen inte hänt något på drygt 25 år? I tidigare blogg beskrev jag vad som händer just nu, och framtid! Läs gärna inlägget och klickar på dom länkar som finns där så fattar du vad jag menar. Jag ger dig bara ett tips kring försäljning, trots att jag inte alltid tror på idrottsmetaforer. Det handlar bara om en sak.

Du måste vinna varje byte!

Dvs, det räcker inte med att du är bästa i första perioden, utan i alla byten, 2,5 min i taget.

Fundera på vad det betyder för dig?

PS. Jag vann, det tog 16 minuter på telefonen att skriva detta inlägg. Dela gärna om du håller med, men ange alltid källa, det gör jag.

Kommentera

