Brev till dig som är Intraprenör, eller borde vara

Det tjatas så mycket om värdet av startups och entreprenörer. Jag tror i många fall att det finns betydligt fler presumtiva och befintliga intraprenörer än entreprenörer i Sverige. du kanske inte ens vet om att du är intraprenör, eller hur viktigt du är.  Jag tror jag hittat en Linkedingrupp för dig!

Försöker hitta en definition av begreppet intraprenör, som jag tycker är relevant. Hittar ingen så jag skriver en själv.

En person som utifrån sin roll i företaget i vissa fall leder men framförallt aktivt driver utvecklingen framåt med vilja att verksamheten skall utvecklas positivt både internt och externt.

Lägger alltid till ett soundtrack till mina bloggar, klicka och lyssna gärna samtidigt som du läser.

Okej, jag gör som alla andra konsulter. Jag deltar i ett antal diskussionsgrupper på LinkedIn. Tyvärr så tröttnar jag ofta då jag känner att det mest handlar om att beskriva hur bra man är som konsult och vilka tjänster man erbjuder, det blir snart rundgång i diskussionerna.

Kan väl säga att jag söker något annat. Via ett blogginlägg som jag la upp på Linkedin fick jag en inbjudan. Inbjudan kom från en grupp och av en kille som heter Johan Dahlqvist, Grundare av Linkedin gruppen ”Konkurrenskraften i svenska entreprenörsföretag”. Han har följande ambition och som triggade mig att vara med;

MÅLGRUPP: Primärt vänder sig denna grupp till entreprenörer och intraprenörer i små- och medelstora företag som tycker om organisk och långsiktig tillväxt med tydligt kundfokus. Alla som vill diskutera, komma med kloka input inom ämnet som rubriken anger är välkomna. En bra start som ny medlem är att ge en kort presentation av er själva, vad ni har för bakgrund och vilka frågor som ni tycker är viktiga att sätta fokus på för att Sverige ska kunna bli ett ännu konkurrenskraftigare entreprenörsland.

Vi har potential att bli bäst i världen. Det är min absoluta tro. Tror alla tillräckligt mycket på samma sak så kommer det även bli sanning.

VÄRDEORD: Gruppen har följande värdeord: nyfikenhet, ärlighet, personlighet, respekt, dela-med-sig-inställning, ”högt i tak”, kunskapsöverföring och engagemang. DENNA GRUPP ÄR INTE TILL FÖR REKLAM Jag vill också skicka med en uppmaning att inte spamma denna grupp med utannonserade tjänster i olika former, eller reklam kring egna verksamheter eller annat som inte tillför mervärde till kunskapsspridning och diskussion. Detta är ett kunskapsforum / diskussionsforum och så vill vi som är medlemmar behålla det.

Återigen varmt välkommen till ”Konkurrenskraften i svenska entreprenörsföretag” – Sveriges första givarnätverk med fokus på organisk tillväxt. Låt oss fortsätta mot nya höjder tillsammans och göra Sverige till världens bästa entreprenörsland.

Länken till gruppen har du här,  hoppas vi syns där. Är du inte konsult så är det ännu bättre;-), då samlar vi erfarenheter på riktigt!

PS. Citera gärna dessa tankar men tveka inte att ange källan,det gör jag alltid om det går.

En kommentar Lägg till

Kommentera

