Vad gör du åt det?

on

Jag följer hen på Twitter, och  Instagram. Lärde känna hen när jag för många år sedan var kund på det företag hen jobbade på. Hen  är socialt kompetent, ödmjuk, dedikerad i sitt arbete, lojal och envis. Precis som en säljare måste vara för att nå resultat och få goda relationer.

Jag har outtalat fått vara hens mentor men också kompis under några år, då vi från tid till annan både träffats, bollat idéer och jag har också fått ta del av hens tankar kring sitt arbete och sitt liv i största allmänhet. Precis så som en polare och mentor skall vara.

Hen har nu äntligen tagit sig modet att göra det vi talat om i mer än tre år, att göra något åt det. Hen, kan tjänsteförsäljning och har ett fantastiskt nätverk.

Med detta som utgångspunkt så säger jag nu till  dig som känner följande varje dag du går till jobbet;

  • Jag delar inte värderingarna kring hur vi gör här.
  • Jag känner inte förtroende för ledning eller enskilda chefer.
  • Jag får inte den stimulans och feedback som krävs för att göra ett bra jobb.
  • Jag känner inte att vi hanterar våra kunder på det sätt vi borde.

Under försutsättning att du gjort vad du kan för att visa på alternativ till ovanstående. Å,  då menar jag inte att bara gnälla vid  fikabordet så är det dags. Att göra något annat någon annanstans. Ja, det kan ta flera år att samla mod, men börja med att samla. Det handlar om ledarskap, ditt eget förändringsledarskap i att leda dig själv.

Hen lade föresten ut en bild nyligen som fastnade i min tanke och jag vet att det är rätt. Kolla gärna vad som står på bilden till detta inlägg. Ja, jag följer nu hen på nära håll, för här pratar vi om att starta eget. Ja det är ett sätt att göra något annat någon annanstans.

En kommentar Lägg till

  1. Karin Brodin skriver:

    Kan bara konstatera att du har helt rätt! Skulle dock vilja tillägga att starta eget har väldigt många fördelar som väger upp den osäkerhet det är kring ekonomin. Om man klarar den osäkerheten, så är det bara att köra på!

Kommentera

