Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta

on

Okej, riksdagsvalet har lagt sig, för några av oss närmar sig höstlovet. Vi är inne i ekorrhjulet eller gruvan igen. Kanske till och med startat upp några nya projekt för leverens? Full fart mot jul kort sagt.

Själv har jag hållit mig ifrån bloggen en stund. Kanske för att jag just inte hittat inspirationen som måste infinna sig. Just nu startar jag upp två leverenser som jag tycker skall bli spännande, båda handlar om lokal näringslivsutveckling.

I dialog mellan kund och leverantör uppstår inte allt som oftast ett vacuum. Ni vet som betyder att vi inte förstod vad som skulle levereras. Så hur säkerställer vi då att vi levererar det som förväntas, oavsett om det är produkter eller tjänster.

Jag tror det handlar om att skapa en relation. En relation som säkerställer att vi har en fungerade dialog och kommunikation. Att vi är ärliga i vårt uppsåt och med vår agenda. Att vi vågar erkänna att vi inte vet eller kan, när vi inte gör det.

Å du, det där med kund leverantör gäller även mellan dig som anställd och ditt företag. Jag har i tidigare blogg oxå funderat på det där med relation, för det är väl försäljning vi pratar om då?

Så tänker jag! Hur tänker du?

PS. Rubriken är hämtat från en av Esias Tegnérs dikter, vem han var, kan du googla själv.

Kommentera

