Julbrev #4, kan man bygga sin egen trend?

on

Varje år vid denna tiden surrar begreppet trender i luften. Det handlar om allt från årets julklapp till vad Ernst pyntar med i TV hela vägen till hur vi kommer att hantera ledarskap och försäljning i alla fall i mitt jobb. Synonymer till ordet trend sägs vara utvecklingsriktning, riktning, utveckling, inriktning.

Det är många runt omkring oss som säger sig vara trendspanare och trendsättare. Det är säkert ett kul jobb. Läsa historia, samla fakta, prata med folk, titta på nuläge och fundera över framtiden. Jag tror det handlar om en sanning som jag hörde för många är sedan kommer dock inte ihåg var;

Om jag kan min historia, så förstår jag min nutid och kan planera väl för min framtid.

I mitt förra julbrev skrev jag om ”mitt eget bokslut”,  lovade där att reflektera lite över vad som hänt, så här kommer den.

2014 var året då jag;

Detta är nu historia och sammanfattningsvis är jag både stolt och trött. Börjar nu fundera på vilka av dessa saker jag skall göra mer av, mindre av eller på ett annat sätt inför 2015. Så min uppfattning är klar, du kan sätta en egen trend!

Med glimten i ögat, vill bara ge tre råd och sätta tre trender inför framtiden. Använd blinkers, reflex och handsprit så blir 2015 det år du vill att det skall bli.

God Jul på dig!

En kommentar Lägg till

Kommentera

