Via en av mina vänner på FB, och en före detta kollega i gemensam branch, ligger det ett foto i Instagram på en artikel där man citerar dom vanligaste förekommande orden på Linkedin.
Driven, kreativ, passionerad, strategisk, betydande erfarenhet, ansvarsfull, expert, motiverad, analytisk, bred erfarenhet.
Jag kan inte utläsa om detta är utdrag ur CV’s, dvs egna beskrivningar av individen själv eller om det är omdömen från andra. Eller är det så att alla dom som är på Linkedin har just dessa förmågor och egenskaper? Min vän väljer att kommentera detta kort;
Slö, slapp och likgiltig, saknas…..
Ja, det finns ju sidor av oss själva, och andra som vi väljer att inte visa upp tänker jag. Samtidigit får jag ett nyhetsbrev som med rubriken ”Medvetenhetsträning – en ny affärsstrategisk fråga som vi och Google arbetar med.”
På samma sätt som jag tidigare är tveksam till nyttjandet och utvecklingen av ledarskapsmodeller ,så är jag kritisk till vågen av awareness och mindfullness som periodvis sköljer över oss. Jo då, jag tror självklart på att vara närvarande med dig själv.
Men nej, det finns ingen genväg till det perfekta jaget. Låt oss börja med att fundera på vad som är konsekvensen av mig själv, i dialogen med andra. Börja säga vad du tycker, så kommer andra att göra det till dig.
PS. Min fru kallar mig just nu för familjens egen ”ekorre”. Dvs, kör minst fem saker samtidigt….fokus Anders Lindh, fokus….