Pollenallergi eller är det bara måndag igen?

Okej, hur startade dagen, ringde väckarklockan. Grus i ögon och täppt näsa? E, de pollen? Fanns min proviva kvar i kylen eller hade någon annan druckit upp den? Hittade jag ett par strumpor av samma färg? Öppnar datorn å då e någon hurtig människa som skrivit ”äntligen måndag” i någon av mina kanaler….. Någon annan har skrivit #förstkaffeochsedanbryrvioss som tagg i ett inlägg. Ja, där va något jag kan skriva under på!

Jag vet inte hur din dag startade, vet bara att dom flesta av oss kräver lite rutiner och struktur för att få det att fungera. Funderar på hur jag skall dela in min vecka, mitt första försök blir enligt principen;

  • Saker jag borde gjort
  • Saker jag gjort förut
  • Å väldigt lite nya, för mig roliga saker

Hmmm, det där kändes inte så kul. ”Inspiration är för amatörer, vi andra går till jobbet”, jo eller hur.

Jag provar med en annan struktur;

Viktigt och/eller bråttom?

Kopplar på några kriterier kring det och sådär ja, nu börjar det kännas lite lättare. Nu återstår bara att titta i några aktivitetslistor och försöka förstå vad jag menade når jag skrev in aktiviteten.

Okej, idag gick jag till jobbet å det är nog bara måndag, inte pollen.

PS. Kan väl säga att jag satt vid söderväggen igår, +23 grader, och fågelkvitter, det kan bara bli bättre.

Kommentera

