Stora inspirationsdagen, varje dag!

on

Jodå, du har säkert fått en inbjudan i din mail? Om inte så googla gärna denna företeelse som återkommer varje höst sedan några år tillbaka. Jag har i tidigare blogg skrivit lite om företeelsen ”inspiration” 

Vid något tillfälle citerade jag också en kommentar som dök upp i mina sociala media flöden;

Inspiration är för amatörer, vi andra går till jobbet.

Ja, hur mycket inspiration måste vi ha?  Är det inte dags att hitta inspirationen  i det vi gör varje dag? Det är olika saker för oss, jag tror det handlar mycket om att veta vilka drivkrafter vi har. Vad är det som får dig på gott humör, vad är det som gör att du tycker saker är roliga.

I mitt jobb finns det saker som är utmaningar. För mig är utmaningen en stor drivkraft. Att våga göra nya saker, saker som jag inte gjort tidigare, eller kanske på ett annat sätt.

Vad gör man då när man tappat sin inspiration?

Jag fick svaret från en student i en föreläsning, under mycket skratt igår;

Man ringer dig!

Jag tänker, tack för den positiva feedbacken, men svaret är nog mer än så!

  • Gör något nytt
  • Gör något annat
  • Gör något som glädjer dig själv
  • Gör något som glädjer någon annan
  • Gör något som är en tävling mot dig själv

Kort sagt gör något!

Ja självklart skall du gå på stora inspirationsdagen, vem vill inte gå på en ”utbildningsshow” som arrangören väljer att kalla det.? Kanske skall gå själv om inte annan för att se Rosling, Rehborg och Adlén live! Under tiden så försöker jag få varje dag att bli stora inspirationsdagen, om inte annat för mig själv.

PS. Idag vill jag tacka Magnus (du vet vem du är) för en inspirerande lunch! Å du Magnus, skriv boken du kan berätta en god historia!

2 kommentarer Lägg till

  1. Lena Cormery skriver:

    Anders! Gå på Stora Inspirationsdagen…en anledning är att få träffa mig 😉

    1. Anders Lindh skriver:

      Ett bra skäl, Lena!! 😉

Kommentera

