Du är vad du gör!

Fastnar nu på morgonen i en artikel i DN, den danska psykologi professorn Svend Brinkmann som menar att coacher och självhjälpsböcker ofta får oss att må ännu sämre. Han utgår från att vi upplever oss otillräckliga i den omvärld som vi befinner oss i. Han menar också att en stor del av problemet ligger i samhällsutvecklingen och inte bara i oss själva.

Nyckeln till att då må bättre är att börja fungera lite som hantverkaren. En identitet i vad du gör, om det handlar om att måla en tavla, dreja en kruka, snickra en soffa eller som jag gör träna en del. Samtidigt som du gör saker för andra.

Det handlar om att du är vad du gör!

I mitt föregående blogginlägg så pratade jag just om detta, att ”göra något”.

  • Gör något nytt
  • Gör något annat
  • Gör något som glädjer dig själv
  • Gör något som glädjer någon annan
  • Gör något som är en tävling mot dig själv

På måndag är jag bokad på ett event som heter Morning warrior bootcamp. En av tränarna, Kijafa Crumble skriver på FB;

We are doing a very intense 4 week training camp in October. The camp will start at 6am to 715am Monday, Wednesday and Friday. We will be using sleds, power bags, power balls, weighted vest and much more.

Ja, det blir min utmaning utanför komfortzonen för oktober.

Min egen ”du är vad du gör” för sommaren blev som några av er vet, att renovera upp en jeep. Vinterns ”du är vad du gör”, kommer att bli renovering av en motorcykel.

Eller som någon sagt;

Handling är skillnaden mellan ett mål och en dröm!

Kommentera

