Vi är världsmästare på att regissera vår egen död.

Precis så sade en deltagare i ett möte jag var på nyligen, på tal om det där med företagskultur och att man jobbar i en pressad bransch.

Ja, det var just det. Det handlar om inställning, energi och attityd först! Vi är många i konsultbranschen  som försöker få kunderna att utveckla sina affärsmodeller,  intäkter, erbjudande, kompetens och sist men inte minst den digitala omställningen. Ett ämne jag pratat om som jag pratat om i tidigare blogg.

Nej, jag tror det är dags för oss att prioritera företagskulturen. Gud va flummigt, tänker du? Nej om du gör det på rätt sätt med vettiga förutsättningar kan göra stordåd

Utmaningen ligger inte i att måla en tavla som symboliserar visionen i verksamheten. Det handlar om att koppla samman planering, ledarskap, delaktighet, förväntningar med hur vi hanterar våra kunder.

Vill du veta hur man gör detta mer konkret tycker jag faktiskt du skall läsa min senaste artikel i webbtidningen, Sälj och Ledarskap.

Eller så slår du mig en signal, så kan vi ta en fika snacka om det. För du vill väl också slippa den där ”fonusstämningen” man kan känna ibland på kontoret.

Kommentera

