Hur komplicerat får man göra det för sin kund?

on

Att se över sina kostnader i sin verksamhet är något som man gör som företag hela tiden.  En viktig kostnadspost är försäkringsskydd.

Jag försökte igår att jämföra och teckna försäkringar för mitt företag. Jag tog kontakt med fyra aktörer i branschen av försäkringar, vuxet eller hur?

Det som händer är att jag i tre av fallen får veta vad man inte vill ha som kund i sin verksamhet. I tre av fallen hänvisas jag till webben för att fylla i en ansökan. Ja ni hörde rätt, en ”ansökan” om att bli kund.

Det räcker inte med det. Jag är nog mer än normalbegåvad som datoranvändare men dom blanketter som jag skall skriva ut och skicka tillbaka hittar jag inte på er webb?

Jag förstår att man som försäkringsbolag jobbar med riskminimering som en viktig del i sin affär, men det får aldrig hindra kunden att köpa så är det bara.

Så några frågor bara;

  • Skall jag behöva ansöka om att bli kund?
  • Skall jag behöva ta reda på vad min mormors efternamn som ogift var för att kunna ”ansöka” om att bli kund? (ett skämt, okej;-))
  • Skall jag behöva vänta i upp till en vecka för att få veta vad det kostar?
  • Skall jag i vissa fall behöva ringa och maila flera gånger för att det skall bli rätt?

Jag har nu efter 24 timmar ännu inte kunna gjort en prisjämförelse.

Men jag tror mig redan har redan valt den leverantör som inte jobbar så. Vi hade ett enkelt och bra samtal på telefon på 30 min, så var det klart.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s