Man behöver inte må bra hela tiden.

on

Vi snackar sällan om hur vi mår på riktigt. På artighetsfrågan, hur mår du, så kommer alltid artighetssvaret;

Bara bra, sörrö!!

Alla människor mår dåligt till och från. Då menar jag inte influensa eller motsvarande. Jag menar mentalt. Allt från tappad energi till mer eller mindre fastställda diagnoser.

November har aldrig varit min primetime. Energin och humöret sjunker till sin absoluta bottennotering för året. Samtidigt är mängden leveranser i jobbet som högst.

Ja, att jag tränar mycket hjälper en hel del. Det ger mig möjlighet att byta fokus och skapar förutsättning för ökade positiva hormonnivåer säger läkarna. Jag får just nu massor av positiv feedback på vad jag skriver och levererar i mitt jobb. Det fyller på mig och ger energi.

Saker ser inte alltid ut som dom verkar. Så ge energi till andra, så får du energi tillbaka för snart vänder det och blir ljusare.

Jag vet att debatten om att viär beroende av sociala medier drivs på. Kändisar byter sin smartphone till en mobil som det bara gå att ringa på. Det skall vara lite ”finare” att inte vara på sociala medier. För att inte tala om att man botar ett beroende. Lätt för en vit medelålders man med gott om plats i media, och som sänder ofta och mycket, läs Henrik Schyffert.

Nej du, de e inte fel att knarka på feedback i alla kanaler, under förutsättning att du ger oxå!

Kommentera

