Julbrev #3 2015 – en jullista

En jullista kan ju betyda allt från vilka saker som skall stå på julbordet till vilka julklappar man skall köpa. Men inte för mig. Den lista jag snackar om handlar om vad jag/vi vill göra på jobbet under 2016.

Ja vet, Aftonbladet tipsade redan i somras hur du kan maxa din ledighet;

För att få nio dagars ledighet behöver du offra tre komp- eller semesterdagar: 21, 22 och 23 december. För att få 15 dagars ledighet över jul och nyår måste du ta ledigt sex dagar: förutom de tre tidigarenämnda även 28, 29 och 30 december.

Jag tänkte försöka mig på 15 dagar ledig, fast egentligen så blir det nog så att jag lägger en del tid på planering av 2016. Jag är långt ifrån en ”strukturfascist” men ibland känns det bra att valla skidorna lite innan man börjar åka, eller hur?

Såhär ser min jullista ut.

TODO inför 2016

Om jag lägger några timmar på detta kommer dom resterande dagarna av 15 bli så mycket bättre. Ja, jag har den andra jullistan också, den som talar om vad vi skall ha på julbordet. Men den kör vi på efter den 18 dec, de går ju  fort.

Kommentera

