Jag blir så förbannad!

Hur jävla svårt kan de vara, vet du vad det är för dag idag?

Kanelbullens dag, ostbågens dag, internationella toalettdagen?

Det känns faktiskt båda sorgligt och irriterande att säga grattis till alla tjejer och kvinnor idag, 2016. Det finns faktiskt inget att fira, tänker jag. Nej, jag är inte feminist, men har fan tröttnat på hur mina manliga kamrater beter sig!

Vad e de man inte fattar när man väljer att trycka undan en tjej i ett skidspår? Vad är det man inte fattar, när man säger att det inte går att prata med henne just nu för att hon har pms. Vad är det som händer när första frågan kring en kandidat för ett nytt jobb, är om hon har stora bröst. När man primärt vänder sig till männen i församlingen under ett möte?

Det senaste i raden av märkliga beteenden är vad som händer i ett Vasaloppsspår i helgen. Läs gärna denna ledare i Sundsvalls tidning.

Ja, jag är uppvuxen i en annan tid än idag, precis som många av mina gelikar. Men det som nu händer är att jag på många kanter ser dessa beteenden gå ner i åldrarna? Men precis som jag skrivit i tidigare inlägg, jag tänker bidra.

”Människor lyssnar inte på dig, eller tar dig seriöst om du inte är en vit medelålders man. Eftersom jag är en vit medelålders man kommer jag att använda detta för att hjälpa människor som behöver hjälp”

Ett citat som jag fångade via skådespelaren Patrick Stewart och som jag tagit till mitt hjärta.

Kommentera

