Jag spelade aldrig golf

Det är många som på olika sätt vill göra karriär. Utgångspunkten och skälen kan vara många. Allt från att tjäna stora pengar, få ett bra liv, hela vägen till en vilja att förändra världen. När man som jag i mångas ögon står och tippar på kanten till ett bäst-före-datum så kan man ju fundera på produkten av ett antal val jag gjort. Valet att gå från yrkesofficer till it-konsult. Valet att gå från säljare till att bli managementkonsult, hela vägen till entreprenör och egen företagare.
Tillsammans med några vänner befinner jag mig nu mitt i ett projekt som handlar om hälsa och träning. Vi har nu vår hemsida uppe, http://www.dola.nu, som vi nu fyller med tips och event kring träning och hälsa. Nästa steg är en app, med lite annorlunda funktioner på temat.

Ja vi är alla produkten av våra val. Alla val blir kanske inte rätt, men dom leder dig alltid framåt.
Nej, jag spelade aldrig golf även om jag vet att det hade varit bra för karriären.

Kommentera

