Drygt 20 år i branschen, respekt.

Jag vet att Linkedin ger dig som användare möjlighet att gratulera till olika jubileum.

Just nu strömmar det in gratulationer till bolaget jag jobbat med tillsammans med min fru och ett stort antal andra människor över tid. Det är faktiskt i mer än 20 år, bolaget heter Mongara AB.

På tunnelbanan i ikväll funderar jag på vilka tre saker jag verkligen lärt mig på dessa år;

Saker ser sällan ut som dom är.

Du kan tycka att intentionen eller målet du har i samarbete med andra står klart. När du kommer lite längre upptäcker du saker som du inte hade en aning om när du började.

Slumpen är allt.

Att vara på rätt plats vid rätt tid är sällan något som man med rationella tankar hamnar i. De mesta handlar om exponering. Ju mer du exponerar dig destå större blir slumpen.

Det enda som räknas är ditt nätverk.

Om du kan behålla dina relationer och vårda dom oavsett uppgång eller fall, så kan du själv nyttja det i uppgång och fall.

Hur som helst, jag kör gärna 20 år till, bara så du vet.

Kommentera

