Jag jobbar med counter balance, och multitasking?

on

Forskningen visar att vi blir mindre effektiva när vi gör flera saker samtidigt, kvaliteten blir sämre och det tar längre tid att slutföra varje sak. Vi blir dessutom mer stressade, tröttare och till och med lite lite dummare.

Vi kallar det för multitasking.

Jag läser det där och stannar upp för en stund och funderar på hur jag själv gör. Fastnar samtidigt i ett begrepp som heter counter balance.  Ordet kan översättas till motvikt, motverka, eller uppväga.

Allt som oftast jobbar jag med flera saker samtidigt mest för att jag blir uttråkad om jag gör samma sak för länge. Ett annat skäl är att ofta kör fast i en tanke och för att bryta de,  gör jag något annat en stund.

Är det då helt fel att jobba med multitasking och counterbalance. Nja de handlar nog om vilken person du är och hur du medvetet väljer att göra saker. Ja just det, medvetet väljer.

Fundera på vem du är och hur du gör men framförallt hur du vill göra?

Allt i syfte att se vad som ger dig energi, och vad som ger det bästa resultatet. Under tiden jobbar jag med multitasking och counterbalance.

PS. Jag spelar inte golf, men en golfande kamrat sa att en counterbalanced-putter är bra på korta puttar där linjen kanske är viktigare än farten och detta ger en känsla av trygghet.

Precis så är det för mig , det ger det trygghet.

Kommentera

