Vad gör du på sportlovet?

Med barn som inom kort växt ifrån sina föräldrar så blir sportlovet något annat. Nja du som följer mig vet att jag tränar en del och också bloggar om detta i annan kanal.

Men så vad gör man då på ett sportlov. För mig är det mest utmananade man kan göra inte ett Vasalopp just nu.

Det handlar om att byta ut en dator som nu gjort sitt. Nej, det blir ingen Apple dator, det blir en Microsoft Surface. Okej, en platta och en bärbar dator i samma, vilket säkert betyder att den inte är bra på något utan sådär lagom på de mesta.

Men bortsett från det, vad ligger då utmaningen egentligen.

  • Jag skall flytta en mängd data från Dropbox till Onedrive.
  • Jag har nu ut en lösenordslista till alla mail och andra publiceringsplattformar totalt ca 20 st.
  • Säkerställa att kalendrar och adressböcker finns med i outlook.
  • Koppla upp maskinen på alla publiceringsplattformar och mail.
  • Säkerställa att mina presentationer och annat rullar inför nästa vecka.
  • Lära mig att köra nya versioner av office 360.

JA, man kan få magsyra för mindre. Så då kör vi väl sportlov då.

Kommentera

